söndag 5 maj 2013

Hästarna

I stallet finns idag tre hästar, här kommer en liten beskrivning på var och en av dem.

Kärras Nimbus, är född 2008 hos Ulla-Britt och Hans Bagge, Henån. Jag köpte Nimbus när han var 6-7 månader och målet har hela tiden varit att komma ut på tävlingsbanan.
Nimbus är e.liz.Nachtmann ee.liz.Nordtirol och u. Katinka 463 ue.liz.Wildkogel
Nimbus är visad på flera utställningar och ett par gånger på premiering som unghäst, med 38-39p som resultat.
Han är en riktig diva med bestämda åsikter, men samtidigt väldigt mån om att alltid göra rätt!
 
Ravenna von Hafling är född hos Dirk Moerman i maj 2010, 5v gammal var hon med sin mor i Österrike på världsutställningen för Haflinger hästar som hålls var femte år, det var även där vi såg henne och köpet var ett faktum!
Ravenna ägs av mig och min syster Sofie, Ravenna kommer ur en av världens mest framgångsrika stolinjer Rimalda-Ravella linjen, mormors mor Rimalda producerar än idag toppmoderna fölungar trots sin ålder på 25år.
Pappa är hingsten Standing Ovation, en tysk hingst med fantastiska rörelser, en av mina personliga favoriter.
Ravenna är visad med 41p på utställning som 1 och 2-åring, och 40p på premiering som 2-åring.
 
Minstingen i stallet är Nalle, Nallebo Sivert.
Nalle köpte jag och min syster från Nallebo ponnystuteri när han var ett år, Nalle är en riktigt ponny rakt igenom det är alltid bus och hyss på gång samtidigt som han är världens goaste lilla ponny!
Nalle är efter Almnäs Sirocco.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar