tisdag 21 maj 2013

En 2a plats i team sorting vem kunde tro det!

I söndags var jag iväg med Nimbus på LB westerns kotävling, andra kotä vlingen för vår del och jag såg det som ett rent träningstillfälle!
Första klassen var Team Sorting där jag utöver mitt eget lag ihop med Maja Olausson (Öbarna) även fick hoppa in i sista minuten i ett annat lag då en vän skadat sig.
Nimbus jobbade bra med korna, han blir lätt övertaggad så man får hela tiden jobba med att hålla honom lugn men han skötte det hela bra.
Korna var inte dom lättaste, men tillsammans med Maja satte vi 4 kor i fållan vilket gav oss en 2a plats av 10 deltagande lag, superkul vi tog det lugnt och fint och det gav utdelning.
I mitt hopp in lag fick vi in 3 kor! :)

Teampenningen gick sådär, Nimbus blev lite för taggad och koncentrationen var inte på topp, andra omgången gick bättre och vi fick iaf in en kalv! :D

Sista klassen för dagen var Ranch Cutting, där man skall sortera ut kalven med det nummer man får av domaren, cutta den för att sedan fösa upp den till en fålla.
Nimbus jobbade fint med att sortera ut kalven ur flocken, men den smet snabbt tillbaka. Och när den smiter tillbaka är inte Nimbus och jag riktigt överrens om hur vi ska förhindra smitningen Nimbus tror sig alltid veta mest! Men med lite mer träning så kommer det nog lösa sig med tiden!:)

Överlag var jag väldigt nöjd med dagen, trots lite brallande från Nimbus sida! :)

Film kommer!!!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar